איך לאמץ כלב או חתול?

אנשים רבים מחליטים יום אחד שהם רוצים לאמץ בע"ח לבית. בין אם זה בשביל הילדים, בשביל עצמם או בשביל הבעלי חיים. גידול כלב או חתול הינו דבר שחוצה מגדרים: גם במרכז וגם בפריפריה, גם עשירים וגם עניים, צעירים ומבוגרים – כולם רוצים כלב או חתול לידם.

אז איך מתחיל תהליך האימוץ של כלב או חתול?

בתמונה: בונו - כלב מעורב מאומץ בן 4אז איך לאמץ כלב או חתול לביתכם? תוכלו לבחור מבין האפשרויות הבאות:

1. אימוץ דרך עמותה – מלבד העמותות הגדולות והמוכרות: צער בעלי חיים, תנו לחיות לחיות או עמותת SOS, יש הרבה עמותות וארגונים קטנים שדרכם אפשר לאמץ כלב. אמנם זה כרוך בתשלום, אך אתם מאמצים בע"ח מעוקר או מסורס, מחוסן עם תעודות, ועם צ'יפ למעקב, במקרה והכלב יילך לאיבוד. אימוץ דרך עמותה הוא מהלך מבורך כי העמותות האלו נלחמות בקשיים כלכליים ולמרות זאת, ממשיכים בעבודה הקדושה מתוך אהבה לחיות. תוכלו למצוא ברשת את מספרי הטלפון והכתובות של עמותות אלו.

2. אימוץ דרך דפי פייסבוק באינטרנט – ישנם עשרות דפים ברשת החברתית הפופולרית שעוסקים בנושא אימוץ. חלקם כלליים, חלקם ממוקדים לפי אזור בארץ, חלקם אפילו מארגנים ימי אימוץ שבמהלכם ניתן לראות את בעלי החיים ולבחור איזה מהם יחזור אתכם הביתה. בין הדפים המובילים:אימוץ כלבים – חברים לחיים, אימוץ/אמנה לבע"ח, תנו לחיות לחיותאימוץ חתולים ועוד.

3. אימוץ דרך חברים או משפחה – למשפחות רבות יש בעלי חיים בבית, שהם אינם מעקרים אותם ולכן אחרי תקופה מגיע דור ההמשך (לרוב, בלי שהבעלים רצה בכך) וכך מתווספים מדי שנה אלפי כלבים וחתולים שאין להם באמת עתיד אם לא ידאגו להם. זו הזדמנות מצויינת לשנות את גורלם ולמצוא להם בית חם. כמובן שמומלץ לסרס או לעקר את אותו בע"ח.

רק לא לקנות חיית מחמד באלפי שקלים

כלב וחתול ביחד - סימן שהם גדלו ביחדאנשים שמגדלים כלבים גזעיים מגזע יוקרתי ימכרו את הגורים במחיר של מאות ואף אלפי שקלים לגור בודד. כלב זה לא עסק. אנשים מתייחסים לכך כמו לקניית אייפון חדש ומחפשים כלב להשוויץ בו ברחוב. תעשו לעצמכם טובה (ומצווה גדולה) ותאמצו בע"ח מעמותה או חברים ותשקיעו את הכסף בגידול. מה גם שכלבים גזעיים נוטים לחלות יותר ולמות בגיל צעיר יותר מכלבים לא גזעיים. כמו כן, כלבים רבים מסתובבים נטושים ברחוב. אפשר להציל אותם עם הרבה השקעה ואהבה שיחזרו אליכם.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.