טיפול בחיות מחמד בזמן אזעקה ונפילת טילים

בזמן מלחמה, תרגיל או כל סיבה אחרת שגורמת לנו להיכנס למקלט, חשוב לזכור לדאוג גם לחיות המחמד שלנו

כאשר אנו שומעים אזעקה, בין אם מדובר באזעקת אמת או תרגיל, חשוב שנדאג לחיות המחמד שלנו בדיוק כשם שאנו דואגים לעצמנו ולשאר בני ביתנו. חיות שונות דורשות שיטות טיפול שונות, וחשוב לדעת מה יש לעשות עם חיות המחמד בסיטואציות שכאלה.

אז כיצד יש לטפל בחיות מחמד בזמן השמעת אזעקה?

מרחב מוגן עם הכלב

  • הרגעת החיה: חשוב להבין כי בעלי חיים לא מגיבים לאזעקות ונפילות טילים באותה צורה שאנו מגיבים, ולכן גם כאשר מדובר בתרגיל חשוב מאוד להרגיע את בעל החיים. בכדי להקל על חיית המחמד שלכם, תנו לה חטיפים וצעצועים אשר יסיחו את דעתם מקולות האזעקה והנפץ, חבקו ולטפו אותם כמה שיותר וכן הכניסו אותם עמכם לממ"ד הן בכדי להגן עליהם והן בכדי שירגישו כי הם נמצאים במקום בטוח עם הבעלים שלהם.
  • כניסה לממ"ד: במידה ונשאיר את בעל החיים שלנו מחוץ לממ"ד בעת נפילת טילים או השמעת אזעקה, הוא יתחיל לקשר את האזעקה עם היעלמותנו הפתאומית, ולכן חשוב מאוד להכניס את הכלב, החתול או כל בעל חיים אחר עמנו לממ"ד. כמו כן, במידה ואנו עוזבים את הבית לכמה ימים עקב מצב החירום, רצוי לקחת עמנו את חיית המחמד ולא להשאירה אצל שכנים או קרובים אחרים, בכדי לא ליצור לחץ מיותר.
  • אזורים בטוחים: במידה ואינכם יכולים להכניס את חיית המחמד לממ"ד, חשוב ליצור גם לה אזור בטוח בבית. חיות רבות כגון ארנבים, שרקנים, אוגרים ועוד עלולים "למות מפחד" בשל השמעת האזעקה או נפילת הטילים, אשר גורמת להם לעליית הדופק עד לקבלת התקף לב, ולכן חשוב למקם אותם באזורים שקטים בבית. לחיות כגון כלבים חשוב ליצור פינה אליה יוכלו לברוח כאשר ירגישו מבוהלים, כגון אזור מתחחת למיטה, בכדי לתת להם תחושת ביטחון.

חיית המחמד שלנו זקוקה להגנה בדיוק כמונו

כולנו נרצה לשמור על חיית המחמד שלנו בזמן מלחמה, ולכן בין אם מדובר בחיה אשר ניתן להכניס עמנו לממ"ד או בחיה שדורשת טיפול שונה, נרצה לעשות את המרב בכדי לתת לה הרגשת בטחון ולשמור עליה.

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.