כיצד תשמרו על הסוסים שלכם בעזרת פרזול נכון?

בעבר, לפני עשרות אלפי שנים כשהסוס עוד היה חיית פרא, הוא לא היה זקוק לטיפול מיוחד עבור הטלפיים שלו. היה יחס ישר בין השחיקה הטבעית שלהם לבין הצמיחה של הטלפיים. השינוי נוצר כמובן, ברגע שהאדם החליט שהוא מביית את הסוס – והחל כמובן לרכוב עליו. משקלו של האדם ושעות הדהירה הארוכות, יצרו שחיקה מוגברת בטלפיים של הסוס, וקצב הצמיחה הטבעי לא עמד בכך – מה שהוביל כמובן לעיתים להתרסקות של הסוס. עם זאת, עוד מימי קדם, ניסה האדם לפתח אמצעים מיוחדים שישמרו על הטלפיים של הסוס, וכך פותחו פרזולים מיוחדים עבורם – כמובן שהדבר ממשיך עד לימינו, וגם היום יש מומחי פרזול שדואגים למוצרים המתאימים שישמרו על הטלפיים של הסוס.

פרזול

כיצד הפרזול נותן מענה?

  • מניעה של שחיקת הטלפיים – יש לזכור כי השחיקה של הטלפיים נעשית מסיבה פשוטה מאד – הם נוגעים בקרקע, לעיתים במהירות גבוהה ובחוזקה, וכך הם אט אט נשחקים. באמצעות הפרזול, אפשר למנוע זאת. כעת, מה שיגע בקרקע – יהיה כמובן הפרזול ולא הטלף עצמו. במצב כזה, מאטים באופן משמעותי את השחיקה של הטלף, ומאפשרים לו להמשיך לצמוח ולגדול, ולספק לסוס את התמיכה שנדרשת עבורו.
  • ליצור איזון בסוס שאיננו מאוזן – באמצעות פרזול, אפשר גם ליצור איזון טוב לסוסים שאינם מאוזנים בהכרח באופן טבעי. יש סוסים שלעיתים הרגליים בצד אחד עלולות להיות קצרות יותר או ארוכות יותר, או שאין להם יציבה מספיק טובה כאשר אדם רוכב עליהם. כמובן שבאמצעות הפרזול המתאים, אפשר ליצור את האיזון המתאים עבור הסוס, וכעת רגליו יוכלו לאחוז בקרקע בצורה טובה יותר.
  • החלפת הפרזול – כמובן שאם התקנתם פרזול על הטלף של הסוס, יש לעקוב אחרי קצב התפתחות הטלפיים של הסוס עצמו, משום שעם הזמן, כאשר הטלפיים יצמחו – יהיה גם צורך להחליף את הפרזול. הדבר במיוחד נוגע באופן טבעי לסוסים צעירים – אך זה יכול להתרחש גם אצל סוסים בוגרים או מבוגרים במיוחד.

חשוב תמיד לפנות למומחה בתחום

הפרזול לסוסים הוא אמנות לכל דבר ועניין – ולכן יש לפנות למומחה בתחום, שיוכל גם לבצע את ההתאמה המושלמת בין הפרזול – לבין טלפיו של הסוס

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.