כלב לא רגוע על רצועה – מה עושים?

בעוד שיש כלבים שילכו אחריכם לכל מקום, אחרי ירצו להיות עצמאיים יותר. בעוד שיש כלבים שאין להם כל בעיה עם רצועה, אחרים משתגעים כאשר אנשים מתקרבים אליהם ברגעים כאלה. בכל מקרה, אם הכלב שלכם לא רגוע על רצועה, להלן כמה דברים שכדאי לעשות.

למדתם איך להרגיל את הכלב לרצועה ועכשיו אתם יוצאים לטייל עם הכלב ומגלים בעיה נוספת: בכל פעם שמישהו מתקרב אליכם, הוא נובח ואפילו עושה סימנים שהוא עומד לנשוך. כדאי לכם להיזהר כי זה עלול להוביל למצב בעייתי. הכלב לא סתם עצבני. משהו מפריע לו וזה לא בהכרח קשור לדרך בו אתם מטפלים בו. הבעיה עלולה לנבוע מטראומה בתקופת הגורות. זה עלול לקרות לכלבים שנאספו מהרחוב או אומצו מאנשים אחרים ובכל הזמן הזה לא ברור מה בדיוק עלה בגורלן.

אז מה עושים?

1. זמםכדי שהכלב שלכם לא ינשוך אף אחד, חשוב לקנות לו זמם. רצוי לקנות כזה שהוא יכול לשתות דרכו אבל לא להכניס שום דבר לפה. זמם שהוא יוכל לנשום דרכו בחופשיות. אל תצאו החוצה ללא זמם. אוטומטית זה יגרום לאנשים להתרחק מכם. לא רק שכלב כזה עלול לנשוך הוא עלול לקפוץ על אנשים ולהפיל אותם וזה לא פחות חמור.

2. אילוף– כדאי לפנות למאלף כלבים ולבקש ממנו הדרכה ואילוף בנושא. יכול להיות ששיעור אילוף אחד יספיק לכם כדי להבין מה הבעיה וכיצד יש לאלף את הכלב על מנת שההתנהגות תיפסק. חשוב מאוד שהווטרינר יראה איך הכלב מתנהג בבית עם רצועה ואיך הוא מתנהג בחוץ. חשוב שיראה איך הוא מתנהג ללא רצועה ואיך עם. לאחר מכן עליו לאבחן את ההתנהגות שלו בכדי להבין מה חומרת המצב.

קחו בחשבון שאם המצב מאוד בעייתי, אין זה אומר שאפשר לפתור את הבעיה לגמרי, אבל בהחלט אפשר לגרום לכלב להיות רגוע יותר כשהוא על רצועה. לרוב המאלפים ימליצו לכם לצאת החוצה ולחשוף את הכלב יותר לאנשים. יש לקנות חטיף לכלבים, ובכל פעם שמישהו מתקרב אליו עם רצועה לתת לו חטיף ולבקש שיתיישב לפני שאותו אדם מגיע אליכם. כך הוא יהיה יותר רגוע כאשר אנשים מתקרבים אליו.

3. להוריד את רמת הדומיננטיות של הכלב –  לפעמים הכלב מרגיש יותר מידי כמו בוס ובשליטה ולכן הוא מנסה להיות שליט גם כאשר הוא על הרצועה. זה יכול גם לנבוע מכך שהוא לא מבין שהוא במעמד ההיררכי הכי נמוך בבית ולכן יש להעמיד אותו במקומו. למשל: לא לאפשר לו לישון איתכם במיטה, לא לעלות על ספות והכי חשוב להגיש לו אוכל בבוקר ובערב במקום להשאיר את האוכל זמין כל הזמן. כן, אוכל זמין 24/7 גורם לו לחוש שליטה. אתם אלו שצריכים לגרום לו להבין שאתם הם אלו ששולטים באופן מוחלט בזמני הארוחה שלו ולא הוא  זה שקובע מתי הוא יוכל. אל תדאגו, הוא לא ירעב, ייקח לו זמן להסתגל והכל יהיה בסדר בסופו של דבר.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.