לטוס עם הכלב לחו"ל – כל מה שצריך לדעת

הכנה מוקדמת תעזור לכם לטוס עם הכלב לחו"ל ותמנע הוצאות מיותרות, עיכובים בשדה ועוגמת נפש מכל המעורבים. הנה המדריך המלא שילווה אתכם מהצעד הראשון ועד הנחיתה

החוקים והתקנות לגבי טיסות עם כלבים לחו"ל משתנים ומתעדכנים לעיתים קרובות. כדאי מאוד ליצור קשר עם נציגי חברת התעופה עוד לפני שמזמינים מקום ומוסרים פרטי אשראי, ורצוי גם לברר את הנהלים בכל מדינה. בנוסף, מומלץ לבקר באתרי האינטרנט של המשרדים הממשלתיים ושל שגרירות מדינת היעד כדי לקרוא על מגבלות בכלל ועל הגבלת גזעי כלבים מסוימים בפרט.

לפי משרד החקלאות בישראל, חיות מחמד שיוצאות מהמדינה חייבות להיות מלוות בתעודת בריאות בינלאומית. טיסה עם בעל חיים בלי תעודה מתאימה עלולה לגרום להחזרה, הסגר או אפילו המתה של הכלב. אתם בתור בעלים צריכים להקדיש תקופה ארוכה לפני הטיסה כדי לברר את הפרטים הקטנים ולא לחכות לרגע האחרון.

דרישות בסיסיות נוספות שמאפשרות הטסת כלב לחו"ל הן שבב אלקטרוני, אישור על חיסון כלבת בתוקף ובמדינות מסוימות גם אישור של משרד החקלאות על כך שבגוף הכלב קיימים נוגדנים נגד כלבת. יידעו את חברת התעופה על כך שאתם מתכוונים לטוס עם כלב ושמרו את האישור.

כלוב טיסה, דיאטה והשגת אישורים

כל כלב ששוקל מעל 8 ק"ג צריך לטוס בבטן המטוס ובתוך תא מטען מיוחד. כלבים קטנים שמשקלם יחד עם תיק הנשיאה לא מגיע ל-8 ק"ג יכולים לעלות עם בעליהם. במידה ומשקל הכלב שלכם גבולי, יכול להיות שכדאי לעשות לו דיאטה כדי שיהיה איתכם.

את כלוב הטיסה רוכשים חודשיים-שלושה לפני התאריך כדי להרגיל את הכלב להיכנס אליו. קחו בחשבון שהטיסה עצמה מכניסה את הכלב ללחץ, אז ככל שתקדימו להרגיל אותו לכל כך ייטב לכל המעורבים.

בימים האחרונים לפני הטיסה תצטרכו לקבל אישור של הוטרינר המטפל על כך שהכלב בריא וכשיר לטיסה. ודאו שהאישור ניתן על טופס שמתאים למדינת היעד והיעזרו בשירותי אתר האינטרנט של משרד הבריאות כדי להוריד ולהדפיס אותו. עם הטופס הזה תוכלו לעבור לוטרינר המחוזי עד 10 ימים לפני הטיסה ולקבל אישור סופי.

מה עושים ביום של הטיסה?

הדביקו על כלוב הטיסה דף עם פרטים אישיים. רכשו אזיקונים דקים, חברו את שני חלקי הכלוב ושימו בתיק בקבוק מים נוסף כדי להשקות את הכלב מיד אחרי הנחיתה. חלק מהכלבים לא שותים בגלל הלחץ והסכנה היא שהם חלילה יתייבשו.

הימנעו מהאכלת הכלב שעתיים לפני הנסיעה לשדה התעופה והכניסו לכלוב בגד שלכם כדי להרגיע אותו. רפדו את הכלוב היטב והניחו חיתולים שטוחים כדי שיספגו את צרכי הכלב בטיסות ארוכות. אחרי העלייה למטוס, יידעו את הצוות על נוכחות הכלב והתעקשו על הדלקת חימום במקומות המתאימים.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.