לימוד הרמת רגלי הסוס והכנה לפרזול

פרזול מאפשר שמירה על טלפי הסוס, זווית הדריכה והעזיבה ומבנה הטלף. לכן חשוב ללמד את הסוס להרים את הרגליים בצורה נכונה לפני שמבצעים התאמות מן הסוג הזה. הצורך בפעולה נובע מנוכחות המשקל על גב הסוס והמאמץ הממושך שהוא מפעיל. אלו גורמים שמביאים לשחיקה מוגברת של הטלף ביחס לצמיחתו והם גם לא עולים בקנה אחד עם ההתנהגות הטבעית של הסוס.

הפרזול מתבצע בשתי הרגליים הקדמיות של הסוס עם אפשרות לביצוע נוסף בכל הארבע. אלו השיקולים שבהם מתחשבים כאשר מחליטים לבצע את הפעולה:

  • שחיקת הטלף
  • אופי האימון
  • סוג הקרקע
  • תקציב

באופן עקרוני, יש סוסים עם טלף מספיק חזק שלא דורש שום סוג של תוספת. במצבים שבהם הסוס מושבת ולא נמצא בעבודה מומלץ להסיר את הפרסות כדי לשמור על תצורת הטלף הטבעית. את הסרת הפרסות מבצעים באמצעות חיתוך בלבד. מעבר לכך, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות ולבדוק אפשרויות נוספות להגנה על הטלפיים מפני שחיקה ועומס יתר.

פרזול

איך מכינים את הסוס?

הכנת הסוס למפרזל מתבצעת גם היא על ידי אנשי מקצוע עם רקע באילוף חיות. המטרה היא להכין את הסוס בצורה אופטימלית כדי למנוע חיכוכים תוך כדי העבודה. ראשית, מרימים את הרגל הקדמית של הסוס ונעמדים לצידו כאשר גוף המאמן פונה בניגוד לגוף הסוס. שנית, מחליקים את היד מהצוואר לכתף ומטה לעבר הגיד שנמצא בין מפרק הברך ומפרק הכפיתה. במידה ובמהלך הזה הסוס בוחר להרים את הרגל, יש להזיז את היד כדי ללטף ולהרגיע אותו. על הפעולה הזו חוזרים כל פעם כשאוחזים את הרגל ולאט לאט מגדילים את משך הזמן.

במידה ונתקלים בהתנגדות במהלך הכנת הסוס לפעולת פרזול, יש ללחוץ על הגיד כדי להעביר את המשקל מהרגל המבוקשת לשלושת הרגליים הנותרות. גם הפעולה הזו דורשת מידה מסוימת של מיומנות ומחייבת רמה גבוהה של ניסיון. לאחר שמגיעים למצב שבו ניתן לאחוז את הרגל בלי בעיה, יש להעביר אותה בין רגלי המאמן כדי לשמור מפגיעת ראש.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.