פגיעה בחיות המחמד אחרי ההדברה

ריסוס כימי לא מבוקר בבית מיועד להרחקת והשמדת מזיקים, אך הוא עלול לפגוע גם בחיות מחמד. במאמר הבא נסביר כיצד מתמודדים עם הבעיה הזו ונהנים מהיתרונות של הריסוס ללא חשש מנזקים בלתי הפיכים לכלבים, חתולים או חיות בית אחרות

חומרי הדברה מסורתיים כוללים רעלים הגורמים נזק לחרקים מסוגים שונים. הבעיה היא שימוש בחומרים המהווים סכנה גם עבור יצורים אחרים, כגון חיות מחמד. בעלי בתים חייבים להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולדעת כיצד לבצע את הריסוס מבלי להסב פגיעה מן הסוג הזה.

שירותי ריסוס המבוצעים לכאורה עם חומרים טבעיים יכולים גם הם להוות סכנה לבעלי החיים. לא כדאי להסתפק בתיאום כללי בלבד, אלא לבקש מאנשי המקצוע להציג את החומרים בהם הם מתכוונים להשתמש. אפשר לקרוא את המידע המופיע על גבי החומרים ולוודא באופן אישי שהם אינם מסכנים את חיות המחמד. מעבר לכך, יש צורך בהיכרות בסיסית עם רשימת הרעלים המסוכנים.
הדברת פרעושים

הבדלים בין רעלים מסוכנים

ההבדלים בין רעלים מסוכנים המשמשים לצורך ריסוס כימי קשורים להתמודדות עם סוגים שונים של חרקים. הנה לדוגמא הרעלים הבולטים בשני השירותים המרכזיים:

א. עכברים ומכרסמים – החומרים המשמשים להרחקת והשמדת עכברים ומכרסמים כוללים נוגדי קרישה וחומר בשם תרדמון. נוגדי הקרישה מצויים בטבליות או פתיתים צבעוניים המפוזרים בחצר ובבית. הרעל מעכב את מנגנון קרישת הדם והוא מהווה את אחת ההרעלות הנפוצות של בעלי חיים. במקרה של בליעת הרעל ללא טיפול מיידי, עלולים בעלי חיים להתחיל לדמם. הטיפול כרוך במתן ויטמין K המסייע לקרישה ובמעקב המבוסס על בדיקות תקופתיות.

בנוגד לתרדמון, זהו חומר המצוי באבקה או גרגירים. הוא מיוצר מחומר הרדמה חזק וחיות מחמד שבולעות אותו נרדמות מיד, יחד עם ירידה בחום הגוף ורעידות קשות. במקרים של הרעלה נדרש וטרינר לספק טיפול הכולל מתן נוזלים לוריד, מתן תרופות נגד רעידות ובמידת הצורך גם הנשמה מלאכותית.

ב. חרקים וטפילים – הדברה של חרקים וטפילים לא פחות מסוכנת עבור חיות המחמד. הסכנות העיקריות נובעות משימוש בחומרים כימיים המכילים זרחנים אורגניים, קרבמטים, פרמיטרין או פריתרואיד. זרחנים אורגניים נמצאים בתוך נוזלים, גרגרים או אבקה המפוזרים בשטח, לעומת קרבמטים המצויים בתכשירים אבקתיים ונוזליים נגד פרעושים וקרציות. ההשפעה והטפול הם רחיצה יסודית של גוף בעל החיים, בעוד במקרה של הרעלה צריך להגיע לוטרינר ולשקול אשפוז.

לסיכום, הדברה היא פעולה חיונית אך בבתים עם חיות מחמד יש צורך לתאם אותה מול אנשי מקצוע המכירים בסכנות. לפני שמזמינים אנשי מקצוע לטובת ריסוס ביתי יש לוודא פרמטרים כמו הסמכה, הכשרה והיתרים מתאימים. חשוב להסביר מהרגע הראשון שמדובר על בית עם חיות מחמד ולבצע את ההתאמות הנדרשות. בנוסף, יש להקפיד על ניקיון יסודי לפי הוראות אנשי המקצוע.

באדיבות-

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.