שירותי סיעוד ואימוץ חיות- איך זה עובד ביחד?

גם כאשר מדובר בקשישים אשר זקוקים שירותי סיעוד, ניתן להנעים את ימיהם בעזרת חיית מחמד.
חיות מחמד משפרות את הרגשתו הכללית של האדם, נותנות לו מרץ וסיבה לקום בשבילה בבוקר וכן מסייעות בהפגנת בדידות ותחושות עצובות אחרות, כולן מנת חלקו של הקשיש. שירותי סיעוד לקשישים יכולים לסייע להם במגוון דרכים, אולם חיית מחמד יכולה לסייע בתחומים בהם יד הרפואה קצרה מלהגיע, בעיקר בתחום הרגשי.

אז איזו חיה היא האידיאלית לאימוץ על ידי קשישים שצריכים שירותי סיעוד חלקית?

• כלב: חברו הטוב ביותר של האדם אמנם דורש השקעה רבה, אולם התמורה גדולה בכמה מונים יותר. קשיש אשר יכול ללכת במידה מועטה, יוכל לאמץ כלב וליהנות מאהבתה הבלתי תלויה ובלתי נדלית של חיה זו. כל מה שכלב צריך זה טיול אחת ליום, אשר יסייע גם לקשיש שלא טוב עבורו לשבת כל הזמן, אוכל, מים ומקלחת מידי פעם. רצוי לנסות לסייע לקשישים שצריכים זאת בכדי שיוכלו לאמץ כלב, היות וכלבים הינם בני לוויה נאמנים, משמחים, אשר הוכחו כמסייעים בהפגת הבדידות ובתרומה רבה לאושר של בעליהם.
• חתול: חתול הינה חיה נוחה יותר לאימוץ, היות והיא אינה צריכה שיוציאו אותה לטיולים וכן אינה צריכה מקלחות כלל. חתולים זקוקים למים ואוכל, ומידי פעם לטיפולים רפואיים כגון חיסונים. אמנם חתול הינו חיה נוחה, אולם יש לקחת בחשבון שאינו נאמנן ועל פי רוב אינו מתקשר עם בעליו. למרות זאת, החתול הביתי יכול להיות חביב ביותר, ולהעביר את זמנו של הקשיש בנעימים.
• דג: דגים הינם חיה פשוטה לגידול, אשר מלבד כמות אוכל פעם ביום וניקיון האקווריום אחת לתקופה אינם זקוקים להשקעה נוספת. למרות הטיפולים הפשוטים, התמורה מגידול דגים גדולה ביותר. ההתעסקות בדגים יכולה לספק עניין גם לקשישים הזקוקים לטיפול סיעודי, וכן הדגים מוסיפים רבות למראה החלל בו הם נמצאים, ויכולים להפוך אותו לנעים הרבה יותר לשהייה עבור הקשיש. כמו כן, גידול דגים יכול להתפתח לתחביב משמעותי בחייו של כל אחד, ולתת משמעות ליומו של הקשיש.
• אוגר: אוגרים הינם בעלי חיים קטנים, בריאים וחסונים, אשר לא דורשים טיפולים רבים מעבר למתן מזון, מים וויטמינים אחת לתקופה. חיות אלה נוחות מאוד לגידול, נעימות למגע ומשחק ומשמחות מאוד את בעליהם, ולכן יכולות להוות חיית מחמד מושלמת עבור קשישים אשר מעוניינים בחיה אשר ניתן להחזיק, לשחק עמה ולהשקיע בה טיפול מועט יחסית.

138090845

כל חיית מחמד תסייע למי שצריך שירותי סיעוד לקשישים

חיות מחמד מוסיפות עניין ושמחה לחיים של בעליהם, ולכן הינן מומלצות מאוד לקשישים- גם לאלה שצריכים שירותי סיעוד. חשוב לזכור כי מדובר בבעל חיים אשר צריך להרגיש נאהב גם כן, ולכן כדאי לאמץ את החיה אשר הקשיש מעוניין בה ויקשר אליה.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.